See nädalalõpp toob kaasa palju söömist-joomist ning pere ja sõprade mõnusat koosviibimist. Et lõbusamalt ja mitmekülgsemalt aega sisustada, siis tegin ühe väikese viktoriini, mida saad oma seltskonnas läbi viia.
Pildil on üheksa Eestis asuvat skulptuuri. Küsi nii seda, kelle skulptuur see on kui ka seda, kust selle Eestist leida võib. Iga õige vastuse eest anna üks punkt, ehk kokku on võimalik maksimaalselt koguda 18 punkti. Et nuputamist veidi põnevamaks teha, panin kõigile jõuluvana mütsikesed pähe. Lisasin ka kuus vihjet, et oleks põnevam nuputada!
Kolgaküla Rahvamajas jätkus kohalik mälumängusari teise mänguga. Vaatamata viirustele, elektri lünklikkusele ja keerulistele teedeoludele jõudis laudade taha seekord 46 võistkonda. Esikoha suutis tasavägises konkurentsis võtta Romantikud.
Romantikud kogusid mängu lõpuks 39 punkti ning edestasid teiseks tulnud ÜRTi kõigest 1 punktiga. Kolmandat-neljandat kohta jagasid võrdselt 36 punktiga Dementia Grandiosa ning Tapurla küla esindus. 33 või rohkem punkti kogus seekord koguni 14 võistkonda.
Sarja kokkuvõttes juhivad pärast kahte vooru võrdselt 78 punktiga Dementia Grandiosa ning ÜRT. Kolmandaks tõusnud Romantikud jäävad maha kõigest ühe punktiga edestades omakorda samuti vaid ühe punktiga Wärner Brozi.
Traditsiooniliselt on mängus ka mitmed eriauhinnad. Matti Krönströmi nimelise spordiküsimuste arvestuses juhivad Mehed Saunast ja Wärner Broz. Mati Talviku nimelise pildiauhinna arvestuses on liidriohjad ÜRTi käes. Lisaks tunnustame hooaja lõpus soolovastuste andjaid ja vaatamata suurele osalejate hulgale on kahe mängu peale antud juba kaks soolovastust.
Haiba mälumängusarjas toimus esimene mäng ning tasavägises võistluses suutis Ruila edestada Ruila Kooli vaid 1 punktiga. Ruila kogus vastavalt 48 punkti ja üle pika aja sarjas uuesti osalev Ruila Kool 47 punkti. Kolmanda-neljanda koha võitsid Kibuna ja Kaasiku, kes kogusid vastavalt 42 ja 41 punkti.
Haiba mälumängusarjas toimub kokku viis mängu ning üldarvestuses lähevad arvesse nelja parema mängu tulemused. Ehk kõige halvem tulemus arvatakse maha. Haiba mälumängusarja järgmine mäng toimub 5. detsembril.
Haiba mälumängusarja toetavad Saue Huvi- ja Kultuurikeskus ning OÜ Saidafarm.
Saue Noortekeskuses toimus kohaliku mälumängusarjateine voor, kus võistlustules oli 29 võistkonda.
Mänguvõit kuulus seekord võistkonnale Viimases Pingis, kes kogus mängu lõpuks 46 punkti. Teist ja kolmandat kohta jagasid võrdselt 42 punktiga Kettavennad ning Kükametsa. Esiviisikusse mahtusid veel Slepik ja SaueSegakoor.
Viimases Pingis tõusis liidriks ka sarja kokkuvõttes. Kahe mänguga on nad kogunud 90 punkti ning edestavad teist kohta hoidvat Kükametsa võistkonda kolme punktiga. Järgnevad Kettavendad 83, Kohe Mõtlen 72 ning Slepik 71 punktiga.
Mälumängusarjas toimub kokku viis mängu ning üldarvestuses lähevad arvesse nelja parema mängu tulemused.
Kolgakülas sai hoo sisse järjekorras juba 27. mälumänguaasta. Eesti ühe järjepidevalt pikemaajalise ning rahvarohkema sarja avamängus mahtus laudade taha 48 võistkonda. Kuigi soovijaid on jätkuvalt rohkem kui Kolgaküla Rahvamaja mahutab, siis kõik kahjuks mängima ei pääsenud.
Esimene mäng kulges tasavägiselt ning üldiselt olid punktid visad tulema. Seda näitab ka asjaolu, et esikohta jaganud Dementia Grandiosa ja Wärner Broz kogusid 42 punkti. Meeste Varjupaik jäi maha ühe ning ÜRT kahe punktiga. Esikuuikusse mahtusid pikalt mängu juhtinud Romantikud ning Kaisukarud.
Traditsiooniliselt võisteldakse Kolgaküla mälumängusarjas ka mitmetes lisakategooriates. Neist mainekamad on Mati Talviku nimeline pildiküsimuste auhind ning Matti Krönströmi nimeline spordiküsimuste preemia. Spordiküsimuste kategoorias juhib pärast esimest mängu Wärner Broz ning pildiküsimuste arvestuses jagavad esikohta Dementia Grandiosa ja Meeste Varjupaik.
Mälumängusarjas toimub kokku kuus mängu ning üldarvestuses läheb arvesse viie parema mängu tulemus. Kui võistkondadel on punkte võrdselt, siis saab määravaks see, kellel oli halvim voor tugevam. Pildi- ja spordiküsimuste kategoorias lähevad arvesse kõikide mängude tulemused. Kui võistkondadel on nendes kategooriates võrdselt punkte, siis eelise saab omakorda see võistkond, kellel kokkuvõttes vähem punkte. Ehk võistkond, kelle kogusummast moodustavad pildi- ja spordiküsimused suurema protsendi.
Sarja järgmised mängud toimuvad 1. detsembril ning 12. jaanuaril.
17. oktoobril toimus Viimsi Huvikeskuses mälumängusarja viies voor. Järjekordse mänguvõidu võttis Mähe esindus, kes mängis seekord koosseisus Lauri Randma, Mauri Randma, Urmas Johandi ja Ragnar Luts (varumees Erik Vest). Võitjad kogusid 53 punkti maksimaalsest 64-st võimalikust.
Mähele järgnesid seekord Lisaküsimus Palun 40 ning Pitsiklubi ja Ränirahnud võrdselt 37 punktiga. Esikuuikusse mahtusid veel Kullaketrajad ning Tõusu Tee, kes kogusid vastavalt 35 ja 34 punkti.
Kokku osales käesoleval hooajal sarjas 31 võistkonda ning toimus viis mängu. Üldise paremusjärjestuse määramisel läks arvesse nelja parema mängu tulemus. Kui ka seejärel oli võistkondadel punkte võrdselt, siis andis eelise kogu sarjas kogutud punktide arv. Sarja kokkuvõttes oli Mähe edu järgmiste ees kindel. Seevastu järgmiste kohtade jagamisel oli seis äärmiselt pingeline. Tempo ning Viimsi Porukas kogusid võrdselt 172 punkti ning Tempole andis eelise tugevam viies mäng. Esikolmikust jäi kõige napimalt välja Pitsiklubi, kes kogus 171 punkti.
Traditsiooniliselt toimus pärast otsustavat mängu sarja autasustamine ning karikad ja auhinnad andis parematele üle Viimsi vallavanem Illar Lemetti.
Saue Noortekeskuses tehti algust järjekordse Saue mälumängusarjaga. Kahekümne üheksa võistkonna koosseisus võttis esikoha Jalgpalliinstituut Taebla võiduga.
Jalgpalliinstituut Taebla kogus 47 punkti ning edestas teiseks tulnud Kükametsa võistkonda kahe punktiga. Uue võistkonnana kogus Kükametsa 45 punkti. Kolmandaks jäeti seekord eelmise hooaja üldvõitja Viimases Pingis 44 punktiga.
Esikolmikule järgnesid Kettavennad 41, Kohe Mõtlen 39 ning Memosa 36 punktiga. 30 või rohkem punkti kogus koguni 16 võistkonda.
Saue mälumängusarjas toimub kokku viis mängu ning üldise paremusjärjestuse määramisel lähevad arvesse nelja parema mängu tulemused.
Mälumängusarja korraldavad MTÜ Sinimustvalge Saue ning Andrese Mälumängud. Sarja toetavad Saue vald, Saue Noortekeskus, OÜ Kulukaubandus, OÜ Saidafarm, OÜ Aknakate ja OÜ Hammerjack.
Viimsi Huvikeskus võõrustas pärast suvepuhkust mälumängusarja neljandat ja ühtlasi eelviimast mängu.
Tasavägiselt kulgenud mängu lõpus suutis oma paremuse maksma panna Pitsiklubi, kes kogus mängu lõpuks 44 punkti. Võrdselt 40 punktiga järgnesid Mähe ja Muuga esindused. Tempo kogus 39 ning võrdselt 38 punkti teenisid Tõusu Tee ning Ahvide Planeet.
Sarja kokkuvõttes jätkab kindla liidrina Mähe esindus. Nelja mänguga on kogutud 188 punkti ning vahe jälitajate ees on päris soliidne. Järgmistele kohtadele käib aga pingeline võistlus, sest kolm võistkonda on vaid kahe punkti sees. Tempo on kogunud 172, Pitsiklubi 171 ning Viimsi Porukas 170 punkti. Kuivõrd halvima vooru tulemus läheb üldarvestuses mahaarvamisele, võib tabeliseisus tulla veel märkimisväärseid muutuseid. Esinelikust on selles mõttes kõige paremas seisus Viimsi Porukas, sest neil on hetkel tabelis vaid 29 punktine mäng.
Viimsi mälumängusarja viies ja ühtlasi viimane mäng toimub 17. oktoobril. Hooaja kolma parimat võistkonda autasustatakse karikate ning auhindadega.
Kolgaküla Rahvamaja võõrustas sellel hooajal viimast korda mälumängusõpru ning selgusid ka hooaja parimad. Neljakümne kaheks võistkonna konkurentsis võitis viimase mängu Kaval Kits, kes kogus 49 punkti. Vahe järgmistega oli seekord üpris kindel – Aruküla kogus 43 ning Tapurla ja Suvalised võrdselt 42 punkti.
Sarja kokkuvõttes käis tihe rebimine Kehra Maru, Ma Ja Sa ning Suvaliste vahel. Tugeva viimase mänguga tõusid sarja üldvõitjaks Suvalised. Pärast halvima mängu mahaarvamist teenisid nad kokku 218 punkti. Ma Ja Sa ning Kehra Maru kogusid võrdselt 215 punkti ning teise-kolmanda koha jagamisel sai määravaks maha arvatud mängu tulemus, mis oli parem kehralastel. Viimse mängu võiduga tõusis esikolmikule väga lähedale Kaval Kits ja neile kokkuvõttes 214 punktiga neljas koht.
See, et Kolgaküla mälumängusari on ühtlane, tasavägine ja üllatusterohke näitab see, et üldvõitjad Suvalised ei suutnud kuuest mängust võita ühtegi mängu. See-eest ei olnud ühtegi ärakukkumist ning kõigis mängudes saavutati tugev tulemus. Suvalised mängisid koosseisus Rain Päären, Kaido Reimann, Sander Kurema ja Reimo Karu.
Traditsiooniliselt jagati sarjas ka mitmeid eriauhindasid. Matti Krönströmi nimelise spordiküsimuste auhinna võitis Romantikud ning Mati Talviku nimelise pildiküsimuste auhinna Suvalised. Viimased pälvisid ka ühtlasi parima meestevõistkonna karika ning parim naistevõistkond oli Eluõied.
Sarja ainsa soolovastuse ehk ühele küsimusele teadis ainsana õiget vastus Aruküla. Enim kordi sai ühe vooru eest maksimumpunkte Kehra Maru. Traditsiooniliselt tunnustame ka eelmise hooajaga võrreldes suurima arengu teinud võistkonda, kelleks seekord osutus Sabotöörid. Eelmise hooaja 32. koha vahetasid nad seekord 16. koha vastu.
Lisaks oli seekord mitmeid eriauhindasid toetajatelt. Allan Alaküla pani välja eriauhinna kolme küla – Valgejõe, Parksi ja Vanaküla parimale ja selles konkurentsis oli edukaim Vanaküla. Enn Kirsmanilt ja Sarapiku Viinaköögilt läks eripreemia Raamatukoidele ning lisaks kolm loosiauhinda, mis loositi nende võistkondade vahel, kellel ei õnnestunud midagi võita.
Pärast ametliku osa lõppu tegi Andrese Mälumängud soovijatele veel interktiivse nutiviktoriini, kus 30 võistkonna koosseisus suutsid esikoha napsata Kadri ja Kaupo.
Korraldajad tänavad ka kõiki mälumängusarja toetajaid – OÜ Aknakate, OÜ Saidafarm, Hea Tegu Kirjastus, Kirjastus Tänapäev ning Kuusalu Vallavalitsus.
Statistikutele maiuspalaks ka sarja kokkuvõtlik tabeliseis.
Traditsioonilisemad ja mainekamad eriauhinnad on Kolgaküla mälumängu legendide Matti Krönströmi nimeline spordiküsimuste auhind ja Mati Talviku nimeline pildiauhind.
Saue valla talimängude viimane ala oli traditsiooniline sporditeemaline mälumäng. Enne viimast ala olid üldvõidu konkurentsis Haiba ning Ruila-Muusika esindused.
Mälumängus domineerisid Ruila-Muusika ning Saue esindused, kes haarasid initsiatiivi juba esimestest voorudest. Punkt-punkti heitlus käis viimase vooruni, kus Ruila-Muusika (koosseisus Andres Aljaste, Aimor Treiman, Arvo Kraam ja Arved Alas) suutis oma paremuse maksma panna. Võitjad kogusid 52 punkti ning edestasid teiseks tulnud Sauet 3 punktiga. 45 punktiga mahtus esikolmikusse veel Kibuna-Kaasiku võistkond.
Mälumängu võit tagasi Ruila-Muusika külale ka esikoha üldarvestuses. Järgnesid Haiba ning Ääsmäe Kool.